Stačí mi jedna až tri ruky.
Synchrónne žonglovanie, je také, pri ktorom hádžeme oboma rukami naraz. Pre pochopenie odporúčam prečítať si aspoň odstavec o jednotlivých čísliciach z článku o asynchrónnych trikoch. Podstatný rozdiel je ale ten, že dnes nám stačia len párne čísla. Prečo? Jednoducho, aby sa to neplietlo (veď uvidíme ) a aby sme neskôr mohli prechádzať od synchro k asynchro trikom a opačne. Proste číslica 4 bude značíť “rovnaký” hod ako u asynchrónnych trikov. Trochu na okraj… všimnime si ale, že nám úplne stačia 2 údery (doby) dvojnásobnej dĺžky, miesto 4 úderov (dôb). A teda ak si predstavíme, že máme len jednu ruku, tak číslo 4 znamená 2 loptičky v jednej ruke, číslo 6, 3 loptičky v jednej ruke a pokojne by sme mohli tieto čísla nahrádzať polovicou. Dúfam, že som nikoho zbytočne nezmiatol. Vráťme sa naspäť z okraju k normálnemu značeniu. 4 je teda rovnaký hod ako 4 v asynchre. Značenie x budeme pridávať na prehadzovanie do druhej ruky. Nemáme 5, nemáme 3 a predsa chceme hodiť do druhej ruky, tak si proste urobíme 4 do oblúka tým, že napíšeme 4x a údery nám krásne vychádzajú.
Siteswap pre synchrónne nemultiplexové žonglovanie
Teraz sa musíme pokúsiť zapísať sekvenciu čísel. Pretože máme 2 ruky a u oboch musíme popísať, čo sa v nich deje tak sa budeme pozerať na jednotlivé dvojčíslia a aby sme sa moc netrápili tak to budeme písať do oblúkových zátvoriek, a čísla oddelíme čiarkou. (4,4) je teda synchrónne hádzanie 4 loptičiek do stĺpcov. Ľavá strana je pre ľavú a pravá pre pravú ruku. Aritmetický priemer funguje rovnako ako pri asynchro trikoch.
Majme teraz siteswap (6x,4)(4,6x), vidíme, že je symetrický (6x ide z ľavej a 4 z pravej a potom presne naopak). Symetrickosť vieme pre jednoduchosť zapísať tým, že za prvú zátvorku dáme ” * “. (6x,4)(4,6x) = (6x,4)*.
Rozoberme si teraz napr. trik zvaný box. Skúste si ho najprv zapísať sami. Určite ste dospeli k správnemu výsledku (4,2x)*. (aby vyzeral pekne, zadajme do Labu – Dwell ratio = 0.4, Throws per second = 6, a hlavne Hand movement – custom a zadajme cca (20)(20). (musí tam byť aj tá bodka). Takže máme ((4+2)*2)/4 resp. pre zápis (4,2x)(2x,4) je to (4+2+2+4)/4 v oboch prípadoch je výsledok 3 loptičky. Tak a čo sa tam deje? hodím z ľavej ruky 4 a z pravej súčasne 2x vodorovne do ľavej ruky a hneď naspäť, z ľavej 2x do pravej a 4 z pravej do stĺpca. Tým pádom sme si akoby len prehadzovali “strednú” loptičku. Uvedomme si, že za 4-kou v ľavej ruke nesmie nasledovať v ďalšej zátvorke 2 v ľavej ruke, pretože by obe dopadli v rovnakom čase, preto tam musí byť napr. 2x. Naopak za 4 v ľavej ruke nesmie nasledovať v ďalšej zátvorke 2x v pravej.
Synchrónne siteswapy s x-ami sa nazývajú slabošské (angl. wimpy pattern).
Pre tých, čo sa chcú hrať v Labe niekoľko obvyklých a pekných tipov:
(4x,2x) synchro sprcha (asynchro je 51)
(6,4) 2 v jednej 3 v druhej
(4x,6)*
(6x,2)* (dík Števo ) kaskáda s 3 + prehadzovanie štvrtej
(6,4)(4x.2x) (hand movement (20)(20). ) obdoba 3-kovej sprchy so 4 loptičkami…
rád si pozriem aj vlastné nápady
V budúcej sérii multiplexy.